Acties




Voltooide acties
De volgende acties heb ik voltooid:
Voltooide acties BLOK 1
- Op tijd beginnen, ik ga eerder beginnen aan projecten, hierdoor heb ik meer overzicht en zorg ik dat ik overzichtelijk te werk ga. De vooruitgang van mijn projecten zal ik reflecteren in een verslag.
- Familie/ Vrienden helpen als ze erom vragen, als ik zie dat ze hulp nodig hebben en zelf ook aanbieden om te helpen. De acties zal ik vast leggen d.m.v. foto's.
Voltooide acties BLOK 2
- Ik ga op mensen afstappen om een gesprek te voeren, het verloop van het gesprek beschrijf ik in een verslag.
- Ik ga beneden bij me ouders zitten i.p.v. op mijn kamer en zorgen voor meer gesprekken zodat er altijd veel interactie is tussen mij en mijn familie. dit zal ik bewijzen d.m.v. een korte samenvatting waar ik en mijn familie over gesproken hebben.
- online uitleg opzoeken over de Nederlandse taal, dit zal ik vastleggen d.m.v. links naar de video's en een korte beschrijving waar de video over ging.
Voltooide acties BLOK 3
- Agenda/kalander kopen, ik ga een agenda/kalander kopen waarin ik alles opschrijf wanneer ik bepaalde zaken heb. Dit bewijs ik door een foto van de kalander/agenda te maken
-Ik ga anderen bij het kick boksen helpen als ze een oefening niet goed uitvoeren
-Ik ga online oefenen op sites, de scores zal ik vast leggen in een verslag
-ik wordt iemand haar personal trainer, omdat ik hierdoor dieper op iemand zijn levensstijl in ga en hierdoor meer te weten kom hoe iemand anders over bepaalde dingen denkt
Deze acties heb ik gekozen om als eerste te voltooien, omdat deze acties mij het meeste zullen helpen in het dagelijks leven en met mijn studie. Ik vond het dus slim om deze acties als eerste te doen omdat ik er dan eerder profijt van heb.
De onderstaande foto's zijn foto's van een judo kamp waar ik aan mee heb geholpen. Deze foto's horen bij de actie: Familie/ Vrienden helpen als ze erom vragen, als ik zie dat ze hulp nodig hebben en zelf ook aanbieden om te helpen. De acties zal ik vast leggen d.m.v. foto's. De reactie van de mensen die ik geholpen heb was zeer positief, de mensen waren blij dat ik me steentje had bijgedragen en de kinderen een leuke tijd had bezorgd.



De onderstaande links en korte samenvattingen zijn het bewijs materiaal voor de actie: online uitleg opzoeken over de Nederlandse taal, dit zal ik vastleggen d.m.v. links naar de video's en een korte beschrijving waar de video over ging. Deze filmpjes heb ik meerdere keren bekeken, om de stof zo goed mogelijk op te nemen en om het goed te begrijpen.
https://www.youtube.com/watch?v=2ZHJc9dv2SM
In deze video wordt uitgelegd, m.b.v.. plaatjes, hoe men een rapport opstelt en waar allemaal op gelet moet worden.
https://www.youtube.com/watch?v=ztSHDVvGuQY
In deze video wordt uitleg gegeven over het gebruik van d/t/dt, dit wordt gedaan door middel van voorbeelden en oefeningen.
https://www.youtube.com/watch?v=1etfjJa9A5o
In deze video wordt uitgelegd hoe een goede inleiding wordt geschreven, dit wordt gedaan door een veel gebruikte inleiding te noemen en deze op de moderne tijd aan te passen.
https://www.youtube.com/watch?v=K4zli32FRSk&t=4s
In deze video wordt uitgelegd hoe je een verslag goed opbouwt. inleiding, middenstuk en slot waarom>detail>antwoorden op inleiding.
https://www.youtube.com/watch?v=Z9P0H0Xm0LI
In deze video wordt uitgelegd hoe je slim te werk kan gaan als je een tekst moet gaan lezen, dit wordt gedaan door een voorbeeld tekst te weergeven en hier de stukken die uitgelegd worden te markeren.
https://www.youtube.com/watch?v=lWh1crqOqXQ
In deze video wordt uitgelegd hoe je een onderzoeksscriptie opbouwt en welke punten belangrijk zijn en vooral op gelet moeten worden.
https://www.youtube.com/watch?v=JiNs794-QF0
In deze video wordt uitgelegd waar je op moet letten met het gebruik van d en t en hoe je erachter komt welke je moet gebruiken.
https://www.youtube.com/watch?v=ZMQ9BxroUH0
in deze video worden voorbeeld zinnen gebruikt die ik kan oplossen, na een bepaalde tijd komt het antwoord.
https://www.youtube.com/watch?v=QFYfyxRU7KU
In deze video wordt kort uitgelegd hoe men slim te werk kan gaan met werkwoord spelling in de tegenwoordige tijd.
https://www.youtube.com/watch?v=HPI1UYVdJwc&t=5s
In deze video wordt uitgelegd hoe men krachtig spreekt en schrijft,er wordt dus verteld hoe men goed en duidelijk overkomt op hun publiek/lezer.
Deze video's hebben mij erg geholpen, ik kan nu makkelijker te werk gaan met een rapport. Ook kan ik makkelijker zinnen opbouwen en stukken onderscheiden, welke is belangrijk en welke is minder belangrijk.
Het onderstaande verslag gaat over de actie: Ik ga op mensen afstappen om een gesprek te voeren, het verloop van het gesprek beschrijf ik in een verslag.
De gesprekken die ik gevoerd heb zijn voornamelijk in de bus onderweg naar huis gevoerd. Ik heb gekozen om de gesprekken voornamelijk in de bus te houden omdat je relaxt in de bus kan zitten, en mensen zich niet “aangevallen” voelen doordat iemand die ze niet kennen zomaar op ze afstapt.
Ik heb in totaal 5 gesprekken gevoerd met mensen, dus elk gesprek heeft ongeveer een uur geduurd. Tijdens de gesprekken kwam ik erachter dat mensen op sommige vlakken veel op elkaar lijken en dat niemand het erg vind om een gesprek met je te voeren, zolang je het gesprek interessant houdt en er geen ongemakkelijk stiltes vallen.
Het eerste gesprek was met Rudy, we hebben het voornamelijk over sport gehad. Hij vertelde mij dat hij in een vrienden team zit en dat hij speelde bij VVO, dit ligt in Oosterhout, wat ik toevallig vond omdat hij blijkbaar net als ik ook uit Oosterhout kwam. We hebben verder gesproken over wat hij voornamelijk door de weeks en in het weekend doet. Hij vertelde dat hij elk weekend uitging en dat hij dit meestal in Oosterhout doet, omdat dit lekker dichtbij is en zich dan niet zorgen hoeft te maken over het vervoer. Door de weeks besteed hij veel tijd aan vrienden, school en sport. hij vindt zijn vrienden erg belangrijk en trekt hierom dan ook veel met ze om. Aan school moet natuurlijk gewerkt worden, omdat een diploma niet uit de lucht komt vallen en sporten moet ook gedaan worden want alle biertjes moeten er natuurlijk afgetraind worden. Het gesprek eindigde toen ik bij mijn halte uit moest stappen.
Met Marly heb ik het eigenlijk alleen over sport gehad, we hadden het toen over voetbal en fitness. Hij vertelde mij dat hij bij SCO voetbalt en bij Heijl heeft gefitnesst, doordat hij dit zei kon ik erg goed het gesprek verder laten verlopen, omdat ik ook bij SCO heb gevoetbald en zelf bij Heijl fitness. We hadden het over welke teams we hadden gezeten en op welk niveau we hadden gevoetbald en op welk niveau hij nu voetbalt. We kwamen erachter dat hij blijkbaar bij mijn broer in het voetbal team had gezeten en dat hij en mijn broer goed met elkaar konden opschieten en het leuk vonden om bij elkaar in het team te zitten. Het gesprek eindigde toen hij bij zijn halte uit moest stappen.
Het derde gesprek heb ik gevoerd met een meisje waarvan ik de naam niet heb gevraagd, dit kwam doordat het een heel leuk gesprek was en zij een hele vlotte babbel had, hierdoor hoefde ik eigenlijk niet veel te zeggen. Ze vertelde veel over haar vriendinnen en over haar uitgaansleven. Ze vertelde dat ze voornamelijk naar de grotere steden ging, zoals Rotterdam. Ze zei dat ze hier heen ging, omdat ze kleinere steden en uitgaansplekken niet zo leuk vonden en het erg leuk vind om artiesten te zien tijdens het uitgaan. Ook vertelde ze dat ze altijd met meerdere vriendinnen gaat omdat ze het heel leuk vind als iedereen mee kan gaan, en hoe meer zielen hoe meer vreugde zei ze. Toen we uit de bus stapte bij onze halte en onze fiets pakten zeiden we dat we het leuk vonden om elkaar een keer gezien te hebben en meer over elkaar te weten zijn gekomen. Het gesprek eindigde toen we ieder naar huis gingen.
Het vierde gesprek voerde ik met Rick, het gesprek begon toen hij zuchtend naast me ging zitten, ik vroeg hierom aan hem wat er aan de hand was. Hij vertelde mij dat hij veel moest doen aan school en dat hij een hele lange dag achter de rug had. Ik vroeg aan hem wat voor opleiding hij deed en hoe het kwam dat hij zoveel moest doen, hierop reageerde hij dat hij studeerde aan een universiteit en hoeveel projecten nog moest afranden voor het einde van de week en toevallig was het donderdag, dus hij had nog veel te doen. Verder zei hij dat hij zijn dag begon om 6 uur s ’ochtends, ik vroeg waarom hij zo ontzettend vroeg op moest staan, hierop reageerde hij dat hij nog dingen moest regelen voor zijn stage en alleen voor school tijd had om het te regelen. Hij gaf me aan het eind van het gesprek voordat hij uitstapte ook de tip om op tijd aan al mijn projecten te beginnen als ik die had.
Het laatste gesprek voerde ik met een oudere mevrouw. Het gesprek begon toen ik naast haar ging zitten en ze een heftig gesprek voerde over de telefoon, zodra ze ophing vroeg ik aan haar wat er aan de hand was en wat haar dwars zat. Ze vertelde me dat haar kinderen niet goed naar haar luisterde en haar die dag veel stress bezorgde. Door een gesprek te voeren met haar merkte ik dat ze al haar stress kwijt raakte en uiteindelijk heel rustig en vrolijk een gesprek met mij wilde voeren. Ze vertelde over haar werk als bibliothecaresse, ze zei dat ze het erg leuk vond om verschillende mensen te ontmoete daar en te helpen bij het zoeken naar het dat ene leuke boek dat ze zochten. Het gesprek eindigde toen ik uit de bus stapte bij mijn halte.
De gesprekken die ik heb gevoerd vond ik erg leuk en ook leerzaam, je leert mensen echt kennen als je met ze aan de praat gaat. Ik heb hierdoor ook geleerd om geen vooroordeel te maken bij mensen, want meestal klopt je vooroordeel nooit helemaal
Het onderstaande verslag hoort bij de actie: Op tijd beginnen, ik ga eerder beginnen aan projecten, hierdoor heb ik meer overzicht en zorg ik dat ik overzichtelijk te werk ga. De vooruitgang van mijn projecten zal ik reflecteren in een verslag.
Deze actie heeft mij erg veel geholpen, ik heb meer overzicht gekregen en ben een stuk rustiger te werk kunnen gaan. De projecten die ik heb gedaan zijn:
- Persoonlijk leiderschap
- Heemkundekring
- Infographic Djoser
- Canvas marketing zwemkleding
Bij deze projecten ben ik allemaal meteen begonnen aan het opzet van het rapport/onderzoek, hierdoor kreeg ik veel overzicht in wat er allemaal gedaan moest worden en voor wanneer het handig zou zijn als ik dit af zou hebben.
Persoonlijk leiderschap heb ik iedere week proberen bij te houden, door elke keer mijn acties bij te houden en te zorgen voor de feedback die ik zelf moest geven of van andere kreeg. Hierdoor kon ik alles snel en eenvoudig in elkaar zetten en mijn acties voltooien.
Bij heemkundekring ben ik met mijn projectgroep bij elkaar gaan zitten, we hebben toen een taakverdeling gemaakt en gezorgd voor een verbetering van het vorige project. We zeiden tegen elkaar dat iedereen zijn deel voor een bepaald moment af moest hebben, zodat we alles op tijd in elkaar zouden kunnen zetten en met een goed gevoel het eind resultaat in zouden kunnen leveren.
Bij de infographic Djoser ben ik ook met mijn projectgroep bij elkaar gaan zitten. We hebben toen weer een taak verdeling gemaakt en gezorgd dat iedereen zijn deel weer voor een bepaalde tijd af zou hebben, hierdoor konden we weer zorgen dat alles op tijd in elkaar zou kunnen worden gezet. Na dat alles in elkaar was gezet waren we er nog een keer door heen gelopen en hebben we het met een goed gevoel ingeleverd.
Canvas marketing Djoser, ik ben op tijd met alle opdrachten begonnen, hierdoor hoefde ik niets op het laatste moment af te rafelen of snel in elkaar te zetten en kon ik mijn deel met een goed gevoel inleveren.
Wat ik bij deze projecten heb gemerkt is dat ik veel meer rust voor mijzelf creëerde en goed te werk kon gaan. Ik had geen last van tijdsdruk en heb alles met een goed gevoel in kunnen leveren.
De onderstaande samenvatting hoort bij de actie: Ik ga beneden bij me ouders zitten i.p.v. op mijn kamer en zorgen voor meer gesprekken zodat er altijd veel interactie is tussen mij en mijn familie. dit zal ik bewijzen d.m.v. een korte samenvatting waar ik en mijn familie over gesproken hebben.
Deze actie heeft mij geholpen bij het verbeteren van de interactie tussen mij en mijn familie, deze was al goed maar er is altijd ruimte voor verbetering.
Tijdens de gesprekken die ik gevoerd heb met mijn ouders, kwamen de volgende onderwerpen aanbod: school, sport en vakantie. Ik en mijn familie hebben het vaak over school, we hebben bijvoorbeeld besproken hoe het er voor staat en of ik genoeg tijd aan school besteed. Naar mijn mening besteed ik genoeg tijd aan school, ik heb alles af en zorg dat ik voorbereid de klas in kom. Mijn ouders vroegen mij dit, omdat ik veel tijd besteed aan sport, iedere dag een paar uur. Hierdoor leek het voor mijn ouders dat ik weinig tijd besteedde aan mijn studie, maar ik vertelde ze hoe het zat en stelde ze hierdoor gerust. De vakantie is ook aan bod gekomen. Ik ga met vrienden op winter sport vakantie en vroeg aan mijn ouders wat ik allemaal mee moest nemen en waar ik allemaal op met letten. Mijn ouders en ik keken meerdere keren samen naar het skigebied en waar de accommodatie zich bevond. Alles werd op een rijtje gezet en de puntjes werden op de i gezet. de gesprekken die ik voerde eindigde doordat ik mij klaar ging maken om te gaan slapen om weer fris en fruitig te zijn voor de volgende dag.
De volgende tekst en afbeelding horen bij de actie: Ik ga online oefenen op sites, de scores zal ik vast leggen in een verslag
Bij de actie “Ik ga online oefenen op sites, de scores zal ik vast leggen in een verslag”. Heb ik meerdere online toetsen/oefeningen gemaakt. Hierdoor heb ik mij op verschillende onderdelen gefocust, de onderdelen waar ik mij op gefocust heb zijn:
- Grammatica
- Spelling
- Woordenschat
Ik heb hiervoor gekozen, omdat dit voor mij de belangrijkste punten waren waar ik mijzelf kon in verbeteren. Dit heb ik dan ook gedaan. Hieronder staan mijn uiteindelijke scores. Zoals te zien is zijn dit prima scores, hoewel ik wel moeite had met het benoemen van woordsoorten, hier heb ik mij tijdens het leerproces ook meer op gefocust. Door de oefeningen te maken heb ik erg veel geleerd. Ik kan nu makkelijker onderscheid maken tussen woordsoorten en ben ik er ook achter gekomen dat mijn Nederlandse taal wel iets aangescherpt kon worden. Deze actie heeft mij dus erg geholpen en ben blij dat ik deze voltooid heb.



De onderstaande tekst en afbeelding horen bij de actie: Ik ga anderen bij het kick boksen helpen als ze een oefening niet goed uitvoeren
In periode 3 ben ik verder gegaan met actie 2: Ik ga anderen bij het kick boksen helpen als ze een oefening niet goed uitvoeren. Hier heb ik voor gekozen omdat deze actie mij erg veel heeft geholpen, met het communiceren tussen verschillende type personen, vorig blok en dit leerproces zet ik hierom graag voort. Tijdens deze periode ben ik verder gegaan met de kickboks lessen. Tijdens deze periode zijn er veel nieuwe gezichten bij de groepslessen bij gekomen en ook veel oude gezichten terug gekomen. Door de oude gezichten weer te zien kon ik merken dat ze veel vooruit zijn gegaan in tegenstelling tot vorige periode. Bij de nieuwe gezichten probeerde ik veel te helpen door veel met ze te oefenen tijdens de training. De reactie van de nieuwe gezichten was zeer positief, ze waren allen erg blij en tevreden over de hulp die ik bood. De reactie van mijn trainer was net als in de periode van blok 2 erg positief, hij is blij ik dat ik anderen help en ze de sport beter leer te beoefenen.
Dit blok heeft deze actie mij weer verder geholpen met de communicatie tussen mij en anderen. Ik vond en vind het nog steeds een hele toffe actie. Het hielp mij erg veel en ik heb er hierdoor ook veel van geleerd.

De onderstaande tekst en afbeelding horen bij de actie:“1: Agenda/kalander kopen, ik ga een agenda/kalander kopen waarin ik alles opschrijf wanneer ik bepaalde zaken heb. Dit bewijs ik door een foto van de kalander/agenda te maken”
Bij de actie “1: Agenda/kalander kopen, ik ga een agenda/kalander kopen waarin ik alles opschrijf wanneer ik bepaalde zaken heb. Dit bewijs ik door een foto van de kalander/agenda te maken” heb ik een agenda gekocht. In deze agenda heb ik alle onderdelen verwerkt van wat ik wanneer gedaan zou moeten hebben. Deze actie heeft mij inlaten zien dat georganiseerd te werk gaan erg efficiënt is. Door het gebruik van een agenda ben ik overzichtelijker gaan werken en kon ik zonder enige druk project, huiswerk en nog meer dingen gaan doen en maken. Ik ben erg tevreden met het afronden van deze actie, omdat het mij veel geholpen heeft met mijn zaakjes op orde krijgen.
De onderstaande tekst en afbeelding horen bij de actie: ik wordt iemand haar personal trainer, omdat ik hierdoor dieper op iemand zijn levensstijl in ga en hierdoor meer te weten kom hoe iemand anders over bepaalde dingen denkt. Dit bewijs ik door de reactie van de persoon te verwerken in een verslag op mijn site.
Tijdens actie “4: ik wordt iemand haar personal trainer, omdat ik hierdoor dieper op iemand zijn levensstijl in ga en hierdoor meer te weten kom hoe iemand anders over bepaalde dingen denkt. Dit bewijs ik door de reactie van de persoon te verwerken in een verslag op mijn site”. Deze actie heb ik tijdens blok 3 erbij gevoegd, omdat het een leuke uitdaging voor mij leek en ik het ook ontzettend leuk vind om mensen te helpen. Ook zal deze actie mij helpen met het communiceren tussen mij en anderen. Het zal ook een uitdaging voor mij zijn, omdat ik nu een meisje help en geen jongen. Hoewel ik geen moeite heb om met meisje te praten zal ik toch andere oefeningen moeten bedenken en haar op een andere manier motiveren dan dat ik bij een jongen zal doen. Dit is wel een uitdaging waar ik erg naar uit keek en die ik zeker ook niet uit de weg ging.
Reactie van Esmee Jansen:
Ik ben erg blij dat rens mij wilde helpen. Het was heel handig dat ik iemand had die mij kon begeleiden bij de oefeningen die ik deed. Tijdens het sporten heb ik erg veel geleerd hoe ik bepaalde oefeningen moest doen en wat voor effect ze zouden hebben op mijn lichaam als ik ze zou uitvoeren. Tijdens het trainen kon er lekker gekletst worden zodat er een fijne en gezellige sfeer was, hoewel ik natuurlijk ook flink moest werken van rens. Dit was natuurlijk geen ramp want daarvoor had ik hem gevraagd. Rens heeft mij 3x in week voor 6 weken lang begeleid/geholpen ’Hier ben ik dan, net als met het behaalde resultaat, super tevreden over. Het was in 1 woord, GEWELDIG!!
De onderstaande tekst/afbeelding hoort bij de volgende actie: “ik controleer elke dag of ik alle zaken af heb die ik af moest hebben. De controle zal ik formuleren in een verslag”.
Deze actie heb ik tijdens mijn stage uitgevoerd, omdat ik tijdens mijn stage veel deadlines heb en mijn zaken dus op tijd af moet hebben. Voor deze actie heb ik aan de hand van de opdrachten die ik moet maken voor mijn stage een planning opgesteld, hierin staan zaken zoals:
- Afspraken
- Deadlines
- Leveringen
Door middel van de planning heb ik efficiënt kunnen werken, dit komt doordat ik precies wist wanneer wat af moest zijn. De planning is ook meerdere malen aangepast, zo zijn er onderdelen toegevoegd of verwijderd. Het gene wat ik hier van heb geleerd is, dat met een goede planning je veel meer rust aan je hoofd hebt. Je weet precies wanneer je wat moet opleveren. Door de rust die door de planning wordt gecreëerd wordt er indirect ook gezorgd dat het werk wat opgeleverd wordt van beter kwaliteit is. Dit komt onder andere doordat je vaker naar je werk kijkt en controleert of alle gegevens de in je hebt verwerkt correct zijn of niet. Ik zal soort gelijke planningen ook zeer zeker vaker gaan gebruiken in de toekomst, want rustig en georganiseerd te werk gaan helpt enorm veel.


De onderstaande tekst/afbeelding hoort bij de volgende actie: '"Ik ga elke dag een deel van een boek lezen zodat ik mijn Nederlandse taal verbeter. Het boek vat ik samen in een verslag."
Het behouden huis. Dit boek heb ik gekozen omdat ik boeken over oorlogen erg interessant vindt. Dit boek gaat niet zo zeer over de oorlog maar het speelt zich wel in die tijds periode af.
Het verhaal speelt zich af tijdens het einde van de tweede wereld oorlog. De hoofdpersoon komt tijdens zijn missie een huis tegen waar hij zijn rust vindt. In de eerste paar dagen die haar daar zit denkt hij dat het huis verlaten is, maar hij komt er na die dagen achter dat het huis nog bewoont is. de eigenaar en zijn vrouw komen terug, maar de eigenaar wordt uit angst door de hoofdpersoon om het leven gebracht. Later in het verhaal komt de hoofdpersoon erachter dat er een soort geheime kamer zich in het huis bevindt, de kamer komt later in het verhaal meer naar voren. Na een bepaalde tijd in het huis gezeten te hebben wordt de hoofdpersoon “getest” doordat er een groep Duitsers in het huis trekken en zich daar voor een paar dagen zetelen. De hoofdpersoon weet zich overtuigend voor te doen als Duitser waardoor de Duitsers hem geloven en doen hem niks. De oorlog verwijdert zich steeds verder van het huis vandaan, hierdoor vertrekken de Duitsers en heeft de hoofdpersoon tijd om erachter te komen wat zich achter de gesloten/geheime kamer in het huis zich bevindt. De hoofdpersoon komt erachter dat er in de geheime kamer een hoop aquaria met vissen zijn en een oude man. De Duitse kolonel, die eerder in het verhaal zich met zijn groep in het huis had gevestigd, komt om de zoveel tijd bij het huis langs kwam om zich op te frissen Hierdoor is de hoofdpersoon bang dat de oude man in de geheime kamer hem zal verraden bij de kolonel. De hoofdpersoon besluit hierom om de oude man op te sluiten telkens wanneer de kolonel langs komt. De oorlog zet zeer voort en, hoewel de oorlog zich steeds verder verwijdert van het huis, wordt het huis overvallen door de partizanen. Zij vernielen alles en hangen de oude man, de kolonel en de vrouw van de al eerder vermoordde eigenaar op aan een oude boom die in de tuin staat van het huis. Doordat dit tegen de zin in van de hoofdpersoon gebeurt besluit hij het huis samen met de partizanen te vernielen door er een handgranaat in te gooien. Hier eindigt het verhaal.
het boek vond ik er leuk om te lezen. Het heeft veel spanningsbogen waar het erg spannend blijft om te lezen. De titel vond ik erg passend, omdat je er bij het lezen er op het einde achter komt dat het huis veel mee maakt en eigenlijk helemaal niet behouden wordt. Dit boek zal ik zeer zeker aanraden aan lezers die houden van spanning en interesses hebben in oorlogsgenres.
De onderstaande tekst/afbeelding hoort bij de volgende actie: "Actie 1: Ik ga meer met mensen afspreken en zorgen dat er veel interactie is, dit zal ik in een verslag beschrijven."
Deze actie is voor mij het leukste geweest en kwam goed van pas in blok 4. Tijdens deze actie ben ik met vrienden gaan afspreken die ik al een hele tijd niet heb gezien. Door deze actie uit te voeren ben ik weer in contact gekomen met oude vrienden. Zo ben ik meerdere malen met de personen op de onderstaande foto’s een biertje gaan pakken of ergens heen geweest. Het was erg gezellig en je merkt dat het niet uit maakt hoelang je elkaar niet ziet of spreekt, je vrienden zijn en blijven vrienden en de band die je met elkaar hebt blijft toch heel sterk. Dit vond ik erg fijn om te merken, omdat je wel eens hoort dat het erg ongemakkelijk is tussen mensen die elkaar al heel lang niet hebben gesproken. Dit was bij mij en mijn vrienden, zoals ik eigenlijk wel al had verwacht, niet het geval. Hierom ben ik erg blij dat ik voor deze actie heb gekozen en deze heb kunnen uitvoeren. Want vrienden maken het leven altijd weer mooier dan dat het al is.
Deze actie heeft mij nog meer laten zien dat vrienden erg belangrijk zijn en contact tussen mij en mijn vrienden nog steeds erg belangrijk is. En interactie is een echte must voor mij. Ik kan eigenlijk geen week zonder mijn vrienden een keer gesproken of gezien te hebben.


QA-Week
Tijdens de introductie week zijn we naar een externe locatie gegaan, hier kregen we een week lang dingen geleerd over Persoonlijke ontwikkeling. het resultaat is opgenomen in de volgende video:
Maak jouw eigen website met JouwWeb